6 appar att använda i jobbet!

Här kommer 6 användbara appar som du kan ha nytta av på jobbet! De förenklar och hjälper dig att göra ett bättre jobb helt enkelt.

  1. Språk i vården
    Är en riktigt bra app där du kan ställa in många olika språk o få fram många bra ord att använda inom vården i ditt besök med en person som talar ett språk du inte förstår.
  2. Bullerappen
    Mät bullret med en app från Arbetsmiljöverket. Beroende på resultat, kontakta sedan din arbetsgivare och skyddsombud på jobbet.
  3. Evernote
    Här kan du skriva anteckningar, ”Att göra-listor” och bifoga bilder så att du når allt var du än är på din mobil, surfplatta eller dator. Anteckningarna samlas nämligen i ”molnet”.
  4. Min soltid
    Är du mycket utomhus i jobbet är det viktigt att kolla dagens UV-index för att minimera risken för skador från solstrålar. Strålsäkerhetsmyndigheten har tagit fram appen.
  5. Första Hjälpen eller Cederroth First Aid
    Är olyckan framme eller om du undrar över något så finns det mycket bra information att hämta här.
  6. Stegräknarna Accupedo(iphone) och Pedometer(android)
    En kul app som räknar dina steg under dagen.

1 KOMMENTAR

Kommentera gärna eller lämna ett tips på någon som jag borde uppmärksamma!

Skriv din kommentar här!
Skriv ditt namn här